Hoş geldiniz, Makine Mühendisleri ve adayları için Soru-Cevap platformu olan MakineFakultesi.Com sizlere sorularınızın diğer kullanıcılarımız tarafından cevaplanması için bir ortam sağlar.

Plazma ile saca delik delme sorunu

Merhaba arkadaşlar. Plazma ile 3mm ve 5mm kalınlığındaki saclara delik deldirdim. İşlem sonucu deliklerin tam yuvarlak olarak değil elips seklinde veya daha bozuk bir şekilde çıktığını gördüm. Bu durum neden oldu anlamadım. Plazma ile işlem yaparken nelere dikkat etmek gerek?
17, Şubat, 2013 Makine Malzemesi ve İmalat Teknolojisi kategorisinde Taha Özel (2,080 puan) tarafından soruldu

2 Cevaplar

0 oy

Minimum delik çapı et kalinliginin 1.5 kati olmali plazma dogasina gore . belki bunu gozardi ettiginizden olmamistir. Çalışmalarınızda başarılar dilerim .

 

 

 

17, Şubat, 2013 Hüseyin (600 puan) tarafından cevaplandı
17, Şubat, 2013 Taha Özel tarafından düzenlendi
+2 oy
Plazma kesicilerde patlama denen bir olay vardır. Patlama, ark ın nozuldan ilk çıktığı an da gerçekleşir. Sac üzerinde delik delme işleminde patlama, ( Ø20mm gibi küçük deliklerde) deliğin ortasında olur. Kesme işlemi nozulun deliğin ortasından çapa doğru ilerlemesi ve tam bir tur atmasıyla olur.  Patlama yani kesme işlemi direkt delik çapı üzerinde başlamışsa eğer delik elips şeklinde olmuştur diye tahmin ediyorum. Ayrıca plazma kesicilerde, kesilmesi istenilen sacın kalınğı ve işlenmesi istenen parçanın şekline göre (küçük ayrıntılı parçalar) nozulun uç kısmı değiştirilmektedir.
19, Şubat, 2013 frkndndr (280 puan) tarafından cevaplandı
...